♥♥♥
Daisypath Anniversary tickers

Saturday, April 24, 2010

Perempuan :'(

It is easy to understand men. Korang jeh yang tak tahu! Seriously, saye boleh terangkan dengan satu contoh sahaja macam mana perempuan nak faham lelaki yang memang mudah difahami ini.


Bila-bila perempuan ajak lelaki tengok wayang, lelaki tanya, ada-cerita-baru-keluar-ey. Itu maknanya, dia tak nak pergi tengok wayang! Paham! Apa yang tak paham lagi? Kan every week memang amat pasti ada new movie keluar di wayang, so? Ha faham lah perempuan yang lelaki tak nak pergi. Tak nak tak nak tak nak. So perempuan, hey! sila lah faham. Nanti dia tuduh you boleh mati ke kalau tak tengok wayang, malu kan? Malu kan kalau lelaki cakap macam tuh kat you. Okay, kalau lelaki tanya macam itu jangan tergewdik manja nak jugak pergi wayang. Okay? Faham sayang?


Senang jeh nak faham lelaki nih sebenarnya. Perempuan jeh yang buta hati. Nak merajuk tak tentu pasal, nak simpan hati dan perasaan dalam dalam. Kalau perempuan buka mata, faham lelaki nih mahkluk "paling gentlemen habis" macam mana, aman dan tak ada masalah wujud. Haih! entry ini ditulis oleh seorang perempuan :'(


p/s : Seorang perempuan dijadikan dari tulang rusuk kiri seorang lelaki. So saye dibuat dari tulang. Yay! Saye rase macam kurus bila baca tulang. Ehe he he.

Tapi yang sebenarnya, secara terperinci, baca ini, (saye copy paste)

Wanita diciptakan dari tulang rusuk merupakan kiasan yang menerangkan tentang secara umumnya sifat degil itu wujud dalam diri wanita.Tulang rusuk didalam penciptaan-Nya adalah bengkok memainkan peranan dalam penciptaan_Nya.Ia juga berkait rapat dengan fitrah kejadian wanita samada dari sudut fizikal, psikologi serta tanggungjawab yang tergalas dibahu mereka.Wanita dari sudut fizikalnya adalah lemah dari lelaki, oleh itu mereka sukar untuk melindungi diri mereka dengan menggunakan fizikal mereka sendiri. Fitrah mereka dikurniakan rasa degil dan malu sebagai senjata untuk melindungi diri mereka.
Wanita adalah insan yang memiliki jiwa yang halus, lemah lembut ,penyayang dan kadangkala sering berubah-ubah dan tidak istiqamah dalam sesuatu perkara. Dalam Islam, wanita sangat dihormati dan diberikan tempat yang tinggi dan mulia, umat Islam diseru untuk melayan kaum wanita dengan baik dan bertimbangsara.. Mereka yang beriman dan memelihara kehormatan diri serta berpegang teguh dengan agama adalah wanita yang disanjung oleh baginda Rasulullah SAW. Hadith diatas cukup sempurna bagi menggambarkan sikap prihatin Rasulullah kepada wanita. Rasulullah berpesan dengan sesungguhnya agar melayani kaum wanita dengan cara yang sesuai dengan individu wanita itu sendiri. Cara menangani hal wanita haruslah penuh dengan kebijaksanaan, hanya lelaki yang bijaksana sahaja yang dapat melaksanakan pesanan Rasulullah ini..

Beautiful! kan? Dan lagi satu, kenapa kiri bukan kanan? Sebab tulang rusuk kiri yang melindungi jantung. Saye melindungi jantung awak :') Rasa sweet lah.




 
P.

13 comments:

  1. awww :) saya lindungi jantung awak :) i likey!

    ReplyDelete
  2. AHAHA SAYE RASE KURUS SEPERTI TULANG DAN SAYE RASE SAYE NIH PENTING DALAM HIDUP SEORANG LELAKI. AWAK JUGA. EHEHE.

    ReplyDelete
  3. awww :) saya lindungi jantung awak :) i likey!

    sy pun.sy punn
    hehe

    ReplyDelete
  4. YE YE KITA SEMUA SGT BAIK MELINDUNGI SI JANTUNG LELAKI WPUN LELAKI KURANG ASAM BETUL HISAP ROKOK. AHAHA. ;p

    ReplyDelete
  5. pija..
    nice entrylah
    I like..

    dis is my new link

    http://awektocang.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. love it..thanks pija.. =)

    ReplyDelete
  7. THANKS? OK THANKS BACK SBB SUKE ENTRY INI EK? :)

    ReplyDelete
  8. pmpuan bukan buat2 tak faham...diorg faham tp since diorg nak gak gi tgk wyg, nak gak pakwe dia teman, dia ckp PEDULI APA AKU...wahahahha

    ReplyDelete
  9. AHAHA. MESTILAH, SAYE KEKURANGAN BAJET NAK PERGI BELI TIKET WAYANG.

    ReplyDelete
  10. bukan tak nak paham, tapi nak ajak sapa lagi kalau bukan bf sendiri.. takkan nak ajak bf orang lain? erk. hahaha ..saya sendiri tak pernah ajak bf tengok wayang, prefer pergi dengan kwn perempuan though.. masa dengan bf adalah masa untuk sy bertentang mata dengan dia bukan bertentang mata dengan skrin wayang.. :P

    ReplyDelete
  11. HA'A ME TOO PREFER PERGI DENGAN KAWAN TETAPI, AKAN TETAPI NANTI ADE ORG TUH TERLEBIH RISAU PULAK. TERMASUK LAH IBU DI RUMAH.

    ReplyDelete
  12. alamak if kaki wayang??? setiap minggu takleh miss tgk wayang mcam mane?? haaa dia paham! bagusnyerr..

    ReplyDelete

I love comments!

♥ly Roses